8 فواید بهداشتی پنهان گیلاس
نوشته شده توسط : ساحل

8 فواید بهداشتی پنهان گیلاس

8 فواید بهداشتی پنهان گیلاس برای کاهش وزن ، سلامت قلب و خواب خوب مزایای گیلاس

نکات برجسته
گیلاس حاوی هورمونی به نام ملاتونین است که باعث تسهیل خواب خوب می شود. کالری کم کالری است و حاوی ویتامین هایی است که سوخت و ساز بدن را تقویت می کند. به نظر می رسد که گیلاس یکی از میوه های تقویت کننده انرژی است.

8 Hidden Health Benefits of Cherries for Weight Loss, Heart Health & Good Sleep


همه در طی فصل تابستان از خوردن گیلاس قرمز آبدار لذت می برند. این میوه پر جنب و جوش قرمز ترکیبی عالی از طعم های شیرین با یک مزه ترش است و باعث می شود رنگ کامل و بی نظیری به دسرهای شما اضافه شود. گیلاس را می توان به صورت خام میل کرد یا می توان از آن در انواع دستور العمل ها مانند کیک ، تارت ، پیت و کیک پنیر نیز استفاده کرد. آنها یک کاسه فوق العاده برای یک کاسه ماست یا غلات صبحانه شما هستند. اما خیلی ها نمی دانند که این میوه خوشمزه دارای خواص بی شماری است که برای سلامتی شما مفید است.

آلبالو که به عنوان یکی از مواد غذایی فوق العاده سالم تهیه می شود ، دارای بالاترین ارزش دارویی است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ضد التهاب خوبی هستند و در پیشگیری و درمان نقرس مفید هستند و همچنین آنها جزو معدود میوه هایی هستند که می توانند حاوی آن باشند. ملاتونین ، که می تواند به درمان بی خوابی کمک کند ، "یادداشت کتاب" شفابخش مواد غذایی "از سوی انتشارات DK است.

لیست مزایای سلامتی گیلاس:

1. بی خوابی را زنده می کند

گیلاس حاوی هورمونی به نام ملاتونین است که خواب خوب و آرام را تسهیل می کند. ملاتونین هورمونی است که توسط غده pineal در مغز تولید می شود. شناخته شده است که چرخه خواب و بیدار خود را تنظیم می کند و ساعت داخلی بدن را کنترل می کند.

گیلاس حاوی هورمونی به نام ملاتونین است که خواب خوب و آرام را تسهیل می کند

2. کاهش وزن را تسهیل می کند
اگر می خواهید مقداری وزن بکشید ، فراموش نکنید که گیلاس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گیلاس کالری کم است ، بدین معنی که در حدود یک فنجان گیلاس کمتر از 100 کالری (طبق USDA) است. آنها سرشار از ویتامین هایی هستند که سوخت و ساز شما را تقویت می کنند و از نظر آب متوسطی دارند که سموم بدن شما را بیرون می کشد.
اگر می خواهید مقداری وزن بکشید ، فراموش نکنید که گیلاس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

3. فشار خون بالا را کاهش می دهد

گیلاس حاوی مقادیر خوبی از پتاسیم است ، بنابراین به از بین بردن مقدار سدیم اضافی از بدن کمک می کند و میزان پتاسیم و سدیم را متعادل می کند که به طور خودکار به حفظ فشار خون شما کمک می کند.

گیلاس حاوی مقادیر خوبی از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.

4- از بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس ها به نام آنتوسیانین ها به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کنند ، فشار خون را تنظیم می کنند و با رادیکال های آزاد که ممکن است باعث التهاب شوند ، مبارزه می کنند. این خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.


5- خواص ضد پیری

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است و همانطور که می دانیم آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که پوست را لکه دار می کند ، می جنگند. این باعث می شود پوست شما جوان تر و سالم تر شود. گیلاس می تواند در از بین بردن لکه های تیره از پوست شما که به دلیل آسیب آفتاب ظاهر می شوند ، کمک کند. فقط مقداری گیلاس را پوره کنید و آنها را با یک مشت زردچوبه و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این خمیر را به مدت 10-15 دقیقه بمالید و سپس بشویید. این لکه های تیره را کاهش می دهد و باعث تقویت رنگ پوست شما می شود.


6. قفل های سالم را ترویج می کند

با قفل های کسل کننده و بی جان خود مبارزه می کنید؟ گیلاس حاوی ویتامین B ، ویتامین و ویتامین C است که از آسیب دیدگی و ریزش مو جلوگیری می کند و پوست سر را هیدراته نگه می دارد. ویتامین C همچنین یک درخشش طبیعی به پوست شما می بخشد.


7. تعادل pH را حفظ می کند

گیلاس از نظر طبیعت قلیایی است. هر زمان که میزان اسید بدن افزایش یابد ، آلبالو می تواند به شما کمک کند تا سطح Ph را با خنثی کردن آن تعادل برقرار کرده و از بروز معده مانند اسیدیته یا سوء هاضمه جلوگیری کند.


8- میوه انرژی

اعتقاد بر این است که گیلاس یکی از میوه های تقویت کننده انرژی است. آنها می توانند در ساخت سلول های خونی کمک کنند که به طور خودکار گردش خون را کاهش می دهد و سطح انرژی ما را تقویت می کند.


بنابراین ، شما باید از این دلخوشی های آبدار فصل لذت ببرید تا اینکه دوام بیاورد و از همه مزایا استفاده کنید. اگر شرایط پزشکی ندارید ، می توانید وعده های روزانه نصف لیوان گیلاس را به شما اضافه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: